10. února 2015

I wish they were real... II.

Co jsem slíbila, to taky splním. Takže tu máte pokračování článku o mých literárních postavách. 





Katniss Everdeen

Ach, Katniss Everdeen. Kdo by ji neznal? Divila bych se, kdyby se mezi Vámi někdo takový našel. Tahle hlavní hrdinka série Hunger Games pro mě byla jasnou volbou. Řekla bych, že je takovým ztělesněním statečnosti, ryzí odvahy a toho, kam až může člověka dovést sebeobětování. Z obyčejné dívky z 12. kraje se stal Mockingjay (nesnáším slovo "reprodrozd").

Teď se asi zeptám hloupě, ale dovedete si představit, co by se stalo, kdyby Katniss nezachránila svou sestru? Vždyť ta by tam nepřežila ani 5 minut! A pak by Katniss nepotkala Peetu (další co nenávidím je skloňování anglických jmen), a navíc by se nenašel nikdo, kdo by se mohl postavit ďábelskému prezidentu Snow(ovi) (argh!) a celému Kapitolu.


Katniss tu vypadá jak elf... To se trochu nepovedlo...


Jaký spád by podle Vás nabral příběh bez Katniss? Přijde Vám jako nedílná součást příběhu, nebo by to všechno na sebe mohl přebrat například Hurikán?


Elizabeth Bennet

Drzá, upřímná, bystrá, inteligentní a tvrdohlavá. Na Lizzy se mi asi líbí především ta její upřímnost, a jak si dokáže jít za svým. Co mi na ní ale vadí je to, jak hned naivně uvěřila proradnému Wickhamovi, kdežto Darcyho ihned odsoudila. Uznávám, že se ze začátku nechoval zrovna jako gentleman, ale myslím si, že si každý zaslouží šanci, aby se lidem ukázal i v jiném světle. 

Každopádně se mi na ní líbí i to, že sebou nenechá vymetat lady Catherine, a že se tak snadno nenechá odradit od svých přání. Právě z tohohle hlediska bych si asi přála, aby byla skutečná, nebo aby se tímto lidé alespoň trochu řídili. Vždyť proč bychom si měli nechat diktovat co máme nebo nemáme dělat s naším životem? Nenechme se odradit od našich tužeb!




Jane Eyre

Mladá, vzdělaná, a nepříliš pohledná vychovatelka s trudným osudem, která nakonec přece jen našla své štěstí. Prvně jsem dost váhala, jestli ji do článku zařadím, ale nakonec jsem si řekla proč ne.

Je příkladem toho, že i když nám do vínku nebyla dána dokonalost, tak máme i přesto šanci na něco lepšího. Dokázala se přenést přes ty strasti, které ji v životě potkaly, a dočkala se svého šťastného konce. Upřímně mě z počátku ani nenapadlo, že by Jana mohla být s panem Rochesterem, když se k sobě chovali tak zvláštně, a navíc je od sebe dělilo 20 let. Ale nic není nemožné.


Obdivuji ji, že dokázala odpustit paní Reedové. Já bych tu ženskou nenáviděla do konce života! Ale na druhou stranu uznávám, že mi Jana přišla jako dítě dost zvláštní a řekla bych, že si nedovedla připustit, že by i ona mohla udělat nějakou chybu. Ale i tak jsem ráda, že její příběh skončil tak, jak skončil.

Hermiona Granger

I když mám Hermionu ráda, tak mi ze začátku přišla otravná. Prostě takový ten typ člověka, který vždy musí mít pravdu, všechno ví, a je nemožné, aby se spletl. Jenže ona se snad nikdy nespletla. To je možná ten důvod, proč jsem si ji nakonec docela oblíbila. Dokáže zachovat chladnou hlavu v každé situaci, a takřka se vším si poradí.

Při prvních dílech mě ani nenapadlo, že by měla skončit s Ronem. Co na ní taky obdivuji je to, že se s Harrym nebavila jen proto, že byl Vyvoleným. A když to vezmeme kolem a kolem, tak z téhle pětice postav je asi moje nejoblíbenější.



A jen tak mimochodem - ta rána, kterou uštědřila Dracovi byla prvotřídní! Jinak se nemůžu nezeptat: Jsou mezi Vámi čtenáři také nějací Potterheads?

Anna Karenina

Anna je podle mě jednou z nejúžasnějších literárních postav. Možná si říkáte: "A proč? Vždyť podvedla svého manžela, nikdy ho nemilovala, a nakonec se i přes lásku ke svému synovi zabila." V tom všem s Vámi nemohu nesouhlasit.

Líbila se mi možná proto, že to dokázala manželovi říct pravdu. Vždyť už jen k tomu potřebuje pořádnou dávku odvahy. Navíc se mi líbilo, jak Alexejovi řekla, že "dusil všechno, co v ní bylo krásné." Uznávám, že v tu chvíli mi ho bylo tak trochu líto, ale autorově moci se meze nekladou. Nechci Vám ale tvrdit, že mi přišla nějak dokonalá. Pořád nepochopím, jak mohla skočit pod vlak, i když má malého synka Serjožu. Už je kvůli té lásce, která má být mezi matkou a dítětem, jí z tohoto hlediska nikdy neporozumím.




Tak nevím, jestli za to, že mi Anna přijde skvělá, nemůže "tak trochu" Tolstoj. Byla by mou oblíbenou postavou, kdyby ji tak nepropracoval? Kdyby tam nedal všechny ty zápletky a city? Těžko říct. A co Vy? Máte Annu rádi?

***

Tak tady je pokračování článku I wish they were real..., který mezi Vámi měl poměrně úspěch. A doufám, že se to bude opakovat. Je mi jasné, že s mým výběrem postav nemusíte souhlasit, a tak mě zajímá:

  • Které postavy byste vybrali Vy?
Jinak už další pokračování neplánuji, ale už mám nápad na článek, který bude podobný, ale zároveň úplně jiný - cestování po fantasy světech a zemích, které můžeme navštívit pouze prostřednictvím knih. Máte nějaké speciální přání? :)

***

Děkuji za Vaši pozornost, a budu ráda za každý komentář! A jestli se Vám blog líbí, tak sdílejte. Každý čtenář navíc je skvělý.

Evča

5 komentářů:

  1. Pro mě je hrdinkou Tris Prior z Divergence :3 No.. a i když HG moc nemusím Katniss je též fajn, ze začátku trochu ... až moc drsná, ale pak už byla fajn... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, že jsem Divergenci ještě ani neviděla, a ani nečetla... Ale Hunger Games zbožňuji... I když spíš kvůli Peetovi, než kvůli charakteru Katniss... :3 :)

      Vymazat