12. dubna 2015

Koncert: O5 & Radeček + Voxel

Hodně dlouho jsem přemýšlela, jak tenhle článek nazvu, a jak ho vůbec napíšu, když s recenzemi v podstatě nemám žádné zkušenosti. Někteří si při psaní recenzí nechají v hlavě "odležet" všechny emoce a poznámky, já však věřím na okamžité a bezprostřední dojmy a pocity. A jelikož je všechno jednou poprvé, tak to berte jako takovou recenzi - nerecenzi. A čeho se článek vlastně bude týkat?

V sobotu 11. dubna 2015 - den po mých narozeninách - se ve Žďáře (Žďáru - obojí je dobře, tak co) nad Sázavou uskutečnil v rámci Jarní tour koncert skupiny O5 & Radeček a zpěváka Voxela. Jelikož byl o koncert obrovský zájem, uskutečnil se ve dvou termínech - jeden začal v 17:00 a druhý ve 20:00. A já měla tu čest zúčastnit se koncertu v prvním termínu.


Musím se přiznat, že když jsem kupovala lístky, tak jsem netušila, co je O5 & Radeček za uskupení. V ten den jsem byla vděčná člověku, který vynalezl Youtube, protože jsem díky němu zjistila, jak jsou úžasní, a že spoustu jejich písniček vlastně znám, i když jsem netušila, že je nazpívali oni. Naopak o Voxelovi jsem věděla už hodně dlouho, a už nějakou chvíli jsem se chtěla na jeho živé vystoupení dostat. Proto jsem šťastná, že se mi to konečně poštěstilo.




Samotný koncert "otevřela" skupina O5 & Radeček. Zazněly písničky jako Vloupám se, Kristián, Zůstaň nebo taky Máš mě na svědomí. Už minimálně týden dopředu jsem se modlila, aby zahráli i píseň, která nese název Praha - a věřte nebo ne, moje přání se splnilo. A navíc u mě hodně stoupli tím, že do svých písní zapojili i housle. Kluci publikum mimo jiné přesvědčili publikum o svém umění znakové řeči, Tomino nám objasnil, že se kapela jmenuje po Radkovi, protože je to prostě takový Radeček a "pochlubili" se svým účinkováním v pořadu Sama doma (od toho dílu jsou prý odborníci na ženské problémy, tak je holky překvapte a zkuste jim napsat nebo se jich zeptejte po vystoupení…). Každopádně kapela byla úžasná a já jsem ráda, že si je díky koncertu můžu přidat na seznam mých nejoblíbenějších interpretů. 




Po hodinovém bloku skupiny O5 & Radeček se na pódiu objevil Voxel, který možná i trochu předčil má očekávání. Lepší zahájení než písní Zejtra je taky den jsme si snad ani přát nemohli. Zahrál i pár nových písní, které jsem neznala, ale taková ta "klasika" jako Trip, Superstar nebo V naší ulici nezklamala. Zároveň bylo skvělé, že k vytvoření hudebního podkladu používal looper (vždyť je úžasné, jak si člověk nahrává jeden zvuk za druhým a ty pak vytvoří jeden celistvý doprovod jako od živé kapely). Stejně jako u jeho kolegů (?) své hudební vystoupení doprovázel vtipnými historkami, svěřil se s příběhem o své bývalé přítelkyni a dokonce poukázal na českou mentalitu a smysl pro "spravedlnost". 

Na samý závěr koncertu vystoupili O5 & Radeček a Voxel společně. Nejprve zazněla Voxelova píseň Trip. Musím říct, že oproti té klasické verzi byla jak kapela, tak i Tominův hlas skvělým oživením. Bylo to zase něco jiného, a navíc to znělo velmi dobře. Další písní, kterou si "střihli" dohromady nesla název O půl pátý. A stejně jak tomu bylo u Tripu, tak i tady do sebe hlasy Tomina, Voxela i Radka a doprovod Ondry, Přemka a Milana krásně zapadaly. Ale jak koncert začal, tak musel bohužel i skončit. O5 & Radeček s Voxelem si od publika vysloužili potlesk a rozloučili se s námi.




Samozřejmou součástí takového koncertu je hon na fotky a autogramy. Jako prvního jsem "odchytla" (to zní hrozně divně…) Voxela. Ten se však omluvil, že je úplně "durch", a že se nejdřív převleče. Než se vrátil, tak jsem se stihla pobavit s Tominem a s Přemkem. Upřímně - nevím, co jsem čekala, ale velmi mě překvapilo, jak kluci byli milí a ochotní.




Tak, teď jsem Vám sem napsala samé klady, co? Je fakt, že to, co se mi ohledně koncertu nelíbilo se ani tak netýká samotných interpretů, jako organizátorů. Co mě tak trochu zarazilo bylo to, že nás dovnitř pouštěli když se teprve připravovalo ozvučení. Nechci říct, že to divákům vadilo, ale spíš mi to přišlo neprofesionální vůči interpretům. Další co se mi moc nezamlouvalo, bylo místo konání. Je fakt, že takové komornější a menší koncerty mám ráda, ale to pódium prostě bylo moc malé. Moc malé pro šest lidí i s nástroji. Víc výtek vůči koncertu nemám, ale samozřejmě se mohou vyskytnout i lidé, kteří se mnou nebudou souhlasit - ovšem proti gustu žádná…

Koncert pro mě byl úžasný zážitek a jsem šťastná, že si díky němu můžu vyškrtnout z mého seznamu Goals For 2015 dvě položky. 

Myslím si, že kapela O5 & Radeček i Voxel jsou jména, která stojí za pozornost veřejnosti. Jsou talentovaní, milí, vtipní a já nevím jací ještě, ale určitě bych na něco přišla. 

A pokud se Vám naskytne příležitost jít na jejich koncert, tak neváhejte a běžte. Tenhle zážitek totiž stojí za to.


Evča


Žádné komentáře:

Okomentovat